وطن
در جهان نتوان اگر مردانه زیست***همچو مردان جان سپردن زندگی است

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
  • دریافت كد بازی آنلاین تصادفی

    Online User
دریافت کد

حضور در میزگرد خبرگزاری فارس با موضوع دانشگاه فرهنگیان

بخشی از مصاحبه ها و یادداشت دیگری که در این مدت داشته ام :

خبرگزاری الف / آتش به اختیاری یک فضیلت نیست

خبرگزاری آنا / اقدام آموزش و پرورش در استخدام دانشجومعلمان تعجب‌آور است

خبرنامه دانشجویان ایران / آتش به اختیاری یک فضیلت یا یک تکنیک؟

خبرگزاری الف / تاملی در کنکور و یافتن جایگزینی مناسب

خبرگزاری آنا / مسئولان وزارت آموزش و پرورش با روح و روان دانشجومعلمان بازی نکنند

خبرگزاری الف / برای مردمان بلوچ

سایت دانشگاه فرهنگیان به نقل از آنا / اجرای طرح معرفی فرهنگ اربعین حسینی به گردشگران خارجی توسط اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد

خبرگزاری الف / آقای هاشمی امیدوارمان کردید

خبرگزاری آنا / غیبت رئیس‌جمهور در سخت‌ترین روزهای ملتی که به وی اعتماد کردند

___________


به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، میزگرد «مطالبه‌گری تشکل‌های دانشجویی درباره مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان» در خبرگزاری فارس برگزار شد. 

*  یوسفی‌نسب: تشکل‌های دانشجویی هنوز در دانشگاه فرهنگیان جایگاه خود را پیدا نکرده اند

علی یوسفی‌نسب دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد در این میزگرد گفت: در ابتدا باید از خبرگزاری فارس تشکر کنیم که زمینه را برای تشکیل این میزگرد فراهم کرده و به مطالبات تشکل های دانشجویی اهمیت داده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نگاهی به مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم باید بگوییم که دانشگاه‌های فرهنگیان جایگاه حیاتی‌ای که در پرورش معلمان آینده کشور دارد، جایگاهی که در آن باید بتواند معلمانی پرورش دهد که نسلی سرنوشت ساز را تربیت می‌کنند نسلی که باید برای فتح قله‌های دانش کمربند خود را محکم ببندند، ولی علیرغم این نقش حیاتی دانشگاه‌های فرهنگیان هنوز از نقطه مطلوب برای پرورش معلم تمدن ساز فاصله بسیاری دارند.

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: از نظر آموزشی اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان و اساتید این دانشگاه در این مسئله هم‌عقیده هستند که روش‌های آموزشی که در طول ۴ سال تحصیل بسته می شود ابدا پاسخگوی نیازهای دانشجویان نیست.

یوسفی‌نسب گفت: همچنین برخی از سرفصل‌های درسی کاملا اضافی و غیر ضروری‌اند و یا کاربرد آنها به هیچ وجه برای دانشجویان محسوس نیست. 

وی با بیان اینکه بازنگری در شیوه‌های آموزش و مواد آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ضروری به نظر می رسد، تصریح کرد: متاسفانه سطح علمی پایین برخی از اساتید دانشگاه موجب بی‌رقبتی دانشجویانی شده است که با هدف پیشرفت علمی به دانشگاه فرهنگیان گام نهاده اند و لازم است برای این امر چاره ای اندیشیده شود.

یوسفی‌نسب تاکید کرد: عدم توجه به دانشجویان ممتاز علمی باعث رواج این عقیده در بین دانشجو معلمان شده که درس خواندن یا نخواندن چندان تفاوتی ندارد پس چه دلیلی هست که خودمان را خسته کنیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان همچنان که از نامش پیداست باید به پرورش دانشجومعلمانی بپردازد که از نظر فرهنگی توانایی هدایت حجم عظیم دانش آموزانی که برای تربیت و پرورش به آنان سپرده می شوند را داشته باشند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: متاسفانه اکنون در دانشگاه‌ها در زمینه اقدامات فرهنگی به امور بسیار سطحی که جز بازتاب خبری ارزشی ندارند بسنده شده و خودسازی اخلاقی و معنوی دانشجویان، آمادگی آنان برای تمدن سازی، همراه کردن قلبی و عقلی آنان با تحول ضروری آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین مورد اشاره قرار گرفته و ... چندان که باید و شاید جدی گرفته نمی شود، ضرورت تحول در این بخش با توجه به افزایش آمار دانشجویان ورودی به دانشگاه بیشتر نمایان می شود.

میزگرد|  تشکل‌های قانونی جایگاه خود را در دانشگاه فرهنگیان پیدا نکرده اند/ رشد قارچ‌گونه برخی تشکل‌ها

وی گفت: افزایش تعداد ورودی های دانشگاه فرهنگیان در سال های اخیر مشکلاتی پیرامون کمبود فضای خوابگاهی و رفاهی، کمبود فضای آموزشی که باعث فشرده شدن کلاس‌های درسی و در نتیجه تحمیل برنامه های عجیب آموزشی به دانشجویان می شود به طوری که در برخی پردیس ها تا اذان مغرب کلاس ها ادامه دارند، پایین آمدن سطح علمی دانشجویان و ... را در کنار نگرانی عمیق از کیفیت فرهنگی و اخلاقی دانشجویان را سبب شده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد ادامه داد: البته معتقدیم این مشکلات با برنامه ریزی های دقیق قابل حل است ، اما تاکنون اقدام درخور توجهی دیده نشده است!

وی افزود:‌ تشکل های دانشجویی به عنوان اصلی ترین بستر رشد سیاسی دانشجویان در دانشگاه ها و بهترین محل اثر بخشی به نکته نظرات دانشجویان ، هنوز در دانشگاه فرهنگیان جایگاه اساسی خود را پیدا نکرده اند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد:‌ برخوردهای سیلقه‌ای با فعالیت‌های تشکل‌ها به شکلی که فضای سیاسی فرهنگی هر پردیس پس از تغییر ریاست به کلی متفاوت می‌شود. عدم حمایت مالی از تشکل‌ها نسبت به برخی دانشگاه های دیگر و مشکل بودجه مشکلات متعدد اداری و کاغذبازی‌هایی که سبب کند شدن حرکت تشکل‌ها می‌شود. عدم احترام به شأن و منزلت تشکل ها و ... از جمله مشکلات مهم اما قابل حل در این بخش است. دانشجومعلمان شده و آنان را نسبت به آینده کند.

وی گفت: ترس از آینده معیشتی با توجه به شرایط حقوقی ناعادلانه، برخوردهای غیرمنطقی دانشگاه از قبیل کسر 45 درصدی حقوق دانشجومعلمان و برخورد های متناقض از جمله در مسئله افزایش حقوق سال 98 که سبب اعتراض گسترده شد از مشکلات دیگری است که در دانشگاه فرهنگیان با ان روبرو هستیم.

این فعال دانشجویی تاکید کرد:‌ تصمیم‌های خلق الساعه نظیر تبدیل استخدام رسمی دانشجومعلمان به استخدام پیمانی ( که با واکنش شدید دانشجویان رو به رو شده و کنسل شد) و ... سبب به هم ریختن آرامش روانی دانشجومعلمان می‌شود و شایسته توجه فوری است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد یادآور شد: دانشجویان می پرسند چطور است که با کسر 45 درصد حقوق ، هزینه استفاده از غذا و خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان عملا بسیار بیشتر از دانشجویان سایر دانشگاه ها محاسبه می گردد؟

وی گفت: دانشجویان می پرسند در شرایطی که هیچ برنامه فرهنگی شایسته ای در ساعات غیر از کلاسی در دانشگاه ها برگزار نمی گردد (بجز برخی برنامه های مقطعی و نمایشی) اصولا فلسفه شبانه روزی بودن دانشگاه فرهنگیان (جز همین کسر حقوق) چیست؟ و چرا اجازه داده نمی شود دانشجویانی که در نزدیکی دانشگاه زندگی می کنند و نیازی به استفاده از خوابگاه نمی بینند دانشجوی ترددی محسوب گردند؟

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: مسئله سربازی دانشجو معلمان نیز از دیگر تصمیمات تبعیض آمیز و ناامید کننده برای دانشجویان بوده است، آیا نمی‌توان با گنجاندن واحدهای تئوری و عملی در برنامه آموزشی دانشجویان و برگزاری دوره هایی در طول سال تحصیلی از اتلاف وقت دانشجویان در تابستان که می تواند صرف اقدامات مفید تری شود جلوگیری کرد؟

وی گفت: فرق میان دانشجومعلمان ورودی قبل از 93 و بعد از 93 چیست که گروهی از خدمت سربازی معاف هستند و گروهی نیستند؟ 

یوسفی‌نسب یادآور شد: ما البته معتقدیم همه مشکلات و مسائل مطرح شده به شرط مدیریت صحیح و تلاش مسئولین قابل حل است و دانشگاه فرهنگیان در کنار مشکلاتی که بیان کردیم نقاط قوت فراوانی هم دارد و خدا را از این جهت که ما را برای شغل معلمی برگزید شاکریم.

درباره وبلاگ

بسم الله

8 سال از ساخت این وبلاگ گذشت

اوایل تابستان سال 90 بود که وبلاگ رو ساختم و شروع به نشر مطالب سیاسی فرهنگی ( بعضا نوشته های خودم و غالبا اخبار منتشر شده در بقیه سایت ها) کردم

برای مدتی هم زمان در سایت هادی نت و هم میهن هم فعال بودم و گروه اصولگرایان رو در اون دو شبکه اداره می کردم
با اومدن واتس اپ و تلگرام و اینستاگرام به اونجا رفتم و کانال ها و گروه های مختلفی رو ساختم ، در حال حاظر کانال @jadfyazd و پیج @aliyo77 رو دارم
اینها در کنار درس و کنکور و دانشگاه باعث شد چندان به ارائه مطلب در وبلاگ نرسم ، حالا که کنکور و دو سال سال از دانشگاه به خوبی گذشت و امکانات حضور در دنیای مجازی ( نه صرفا جزیره های تلگرام و اینستاگرم ) فراهم شد و به دلایلی که اینجا جای بیانشون نیست نیت دارم از این به بعد این وبلاگ رو حفظ کنم و البته بنا ندارم ناپختگی ها و نابسامانی هایی که در مطالب قبلی به اقتضای سنم داشتم رو اصلاح کنم اما از اینجا به بعد رو ان شاالله صرفا مطالب نوشته ی خودم خواهم بود

ارتباط در تلگرام : @aliyosofinasab
مدیر وبلاگ : علی یوسفی نسب

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • از مطالب و شکل وبلاگ؟




نویسندگان

كد تقویم

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا
> center> // setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic